Fecha actual 20 Nov 2018, 07:51

Todos los horarios son UTC

Nuevo tema Responder al tema  [ 49 mensajes ]  Ir a página Anterior  1, 2, 3, 4  Siguiente
Autor Mensaje
 Asunto: Re: LCV 6 - Comentarios
NotaPublicado: 06 Mar 2010, 13:29 

mmm cierto ahora que lo dices ... es una gilipollez no caí en lo de los brainstorm o ponder que mal XD menos mal que el coment no lo he echo de resaca que sino ... :p.

NotaPublicado: 07 Mar 2010, 10:25 

Hola nois, soc en Juanjo, havia jugat temps enrere la LCV i aquest any me tornat a enganxar, us donaré el meu punt de vista.

Crec que el format esta fotut per que no li arriba sang nova i aconseguir aixo per al vintage es difícil, cuan jo vaig començar a jugar la LCV al principi dels seus temps, els que baixàvem de Figueres sempre dúiem baralles sub-optimes i sempre ens passàveu per sobre, bé aixo ultim o continueu fent ganyants, però crec que no es comparable aquells temps per que ara la LCV te competència en la LCL, jo hem vaig anar comprant el P9 poquet a poquet i anava a jugar tornejos amb les cartes del pack que tenia però per que o jugaves a la LCV o no tenies tornejos seriós.

Sens cap mena de dubte avui dia si un comença a jugar algun format eternal, ja sigui per què vol començar a Magic, es reenganxa o es cansa de jugar ptq's, el 90% de la gent (sinó mes) juga Legacy ja que no han de fer una gran inversió.

Jo la solució que li veig mal que ens pesi es deixar jugar amb proxies, sense pagar mes per proxi, ja es prou car jugar un torneig de Vintage, a mi per exemple entre autopistes, gas-oil, menjar, inscripcions suposa prop de 50 euros.

Jo la solució que li veig mal que ens pesi es deixar jugar amb proxies, sense pagar mes per proxi, ja es prou car jugar un torneig de Vintage, a mi per exemple entre autopistes,gas-oil,menjar, inscripcions suposa prop de 50 euros. Peró el jugo per que m'apassiona aquest format, aquest dissabte a Girona hi ha torneig de Legacy de una lliga que fem aquí a Girona, però si tot va bé jo hem desplaçaré cap a Igualada per disfrutar de com deia en Necro el format on "broken things happen".

I fins aquí avui, ja us continuaré llegint

Salutten!

NotaPublicado: 07 Mar 2010, 12:53 

I ja que hem tornat al fil, què us sembla la idea de Menendian de que WotC reimprimeixi algunes de les cartes més antigues, i per tant més cares/innaccessibles? Al foro de TMD hi ha un parell de threads oberts que tracten sobre el tema, amb diverses opinions.

És un tema espinós, ja que per una banda el preu d'algunes cartes de Legacy, i sobretot Vintage, és prohibitiu i aconseguir una baralla competitiva pot suposar una inversió força important per alguns, sobretot els que comencen. Per una altra banda, per a la gent que ja ha fet aquesta inversió quan els preus han estat alts, és força injust. Val la pena que s'abaixin els preus per tal que entri més gent a Vintage o és més important cuidar el valor de les cartes dels jugadors actuals?

NotaPublicado: 07 Mar 2010, 15:05 

Bueno, quiero dar mi opinión sobre tema proxies.

A mi sinceramente me daría igual si los torneos se ratearan igualmente, lo que me jode es que todo torneo con proxis deja de se oficial lo cual es un problema, que haces si el judge te sanciona injustamente, o si un jugador hace trampas?

Respecto a la participación, que quereis el formato está hecho caldo con la llave-vault, hay una gama de barajas mínimas:
-Tezzeret
-MUD
-Fish
-Drain Tendrils

Cualquier baraja que se salga de esta base, pese a pequeñas modificaciones, garantiza una estampada de campeonato. Si a eso le añadimos el GP y que el legacy esta mucho más entretenido pues nos da que la gente suda del vintage.

NotaPublicado: 08 Mar 2010, 08:35 

Porto poc temps jugant a vintage i crec que el format és genial i divertit, però te un greu problema de participació que en un futur es pot agreujar.

El meu punt de vista, per solucionar aquest problema i que ja s'ha comentat, és la de motivar als jugadors de legacy a participar en aquest format. Jo proposo dues solucions:

- Baixar el preu de participació als participants sense pack, a uns 10 euros.

- La segona i més important, és la de fer un canvi important en el repartiment de premis. Estic d'acord amb grans premis amb els dos finalistes, però crec que s'hauria de donar un gran premi al primer jugador sense pack que arribi al top 4 o al top 8. Crec que el premi hauria de ser una carta restringida. I en cas de que cap jugador sense pack arribés lluny, si que seguiria fent el repartiment actual. És una proposta que crec que ajudaria al format a tenir una bona participació, que perjudicaria als sense pack, però en un futur tots sortiriem guanyant.

NotaPublicado: 08 Mar 2010, 09:55 

Jo crec que si un jugador sense pack arriba a top 8 o top 4, no necessita cap mena de premi extra :/ La "gracia" del premi sense pack és incentivar a la gent que té més complicat lluitar pels premis importants mitjançant premis atractius que són més senzills d'assolir.

És molt complicat per Vintage lluitar contra Legacy, per que és ara mateix un format més atractiu: costen menys les baralles (i els tornejos), hi ha molts més arquetips més o menys viables, és més senzill de jugar... i ja sabem que quanta més gent hi ha en un format, més mola i més gent s'apunta. La gràcia sería que la gent volguès jugar Vintage a més de Legacy, però no estic descobrint res nou ^^

NotaPublicado: 08 Mar 2010, 13:07 

xouman escribió:
Val la pena que s'abaixin els preus per tal que entri més gent a Vintage o és més important cuidar el valor de les cartes dels jugadors actuals?

La llista de restringides no sé fins a quan la aguantará WoTC, però tenim que tenir clar que per a nosaltres es una colecció i gastem els diners per a passar-ho bé, per WoTC es un negoci i fins ara no ha reeditat cartes antigues ja que no els hi proporcionaba massa diners ... ara mateix per WoTC seria un negoci reeditar coses com les duals (imagineu-les foil) o el P9 o Tabernaculos o tantes cartes de les que molta gent en treu benefici però ells no.

Vintage ja resorgirà, però es mes senzill que algú passi de Vintage a Legacy que no al revés, no gaire gent té ganes de gastar-se 2000€ en 9 estampetes + la resta de la baralla ........ i mes si amb aquests 2000€ pots tenir les 40 duals, el teu set de tarmos i les cartes realment cares del format ........................................... es a dir, tenir un spool de cartes que a la que volguis fer qualsevol baralla, amb una inversió de 100 a 300€ tenir la baralla que et fa gràcia del moment.

NotaPublicado: 08 Mar 2010, 15:17 

Jo també crec que la llista de reservades acabara desapareixent, ara això no vol dir que WoTC reimprimeixi, moxes, lotuses, ancestrals, etc, etc, ja que prefereixen tenir un standart mes sanejat sense 4 ancestrals o time walks correns per allà.

També crec que si WoTC reimprimís duals o cartes per sobre 100 euros, els nostres cartrons no perdrien valor sinó que es revalotzarien sinó només hem de mirar com esta el mercat avui, a tots ens agrada mes una dual de Beta que una de Unlimited i una de Unlimited a una de Revised, doncs crec que si reimprimissin duals anirien mes buscades les que tenim avui dia que les noves que sortissin. Les Fechland noves valen menys calers que flooded strand o polluted delta.

NotaPublicado: 08 Mar 2010, 16:25 

Es que no crec que reimprimeixin ni ancestrals, ni duals, ni Workshops o coses per l'estil a edicions "standard", si no que farán edicions especials que no es puguin jugar a tipus diferents a eternal .... a excepció del tarmogoyff que o el prohibeixen a extended o el tornen a treure .... es tracta de fer mes asequible l'entrada a eternal (legacy duals, vintage duals + P9) i a part ells fer negocis, que ara no tenen benefici sobre les cartes que més diners donen.

Si treuen duals foil, beta no baixarà el preu, però si que ho farà per exemple totes les de Revised de una manera brutal ... passarán de valdra els 30€ que costen ara de mitja a uns 15€ ... es a dir, seguiran tenint un valor alt, però no tan.

Això si sería divertit fer una baralla amb 20 moxes, 4 ancestrals, 4 timetwisters, 4 time walks, 4 yaghmoth's, 4 black lotus i 4 demonics .... tot això a Standard :lol: ... no, si yo juego tipo 2 .... :lol:

NotaPublicado: 08 Mar 2010, 17:36 

No parlare de la llista de restringides i prohibides ni dels proxies en aquest fil, ja que en el primer no hi podem fer res i el segon crec que es una mala solucio a mig-llarg termini.

Al llarg del fil es destila una opinio bastant generalitzada que aboga per mantenir un premi per la gent unpowered o de baix pressupost, per incentivar l'interes tant dels jugadors novells com dels que estan en proces d'adquisicio de cartes cares. Em sembla una iniciativa basica per augmentar la participacio de nous jugadors a la nostra lliga. Aixo no vol dir que hagi de ser la unica accio que fem en aquest sentit. Trobo mes eficaç implementar una serie de petits canvis d'una manera global, que no pas posar tots els ous al mateix cistell, ja que cada persona te la seva propia percepcio de com haurien de ser les coses.
En aquest sentit, es va donar una idea en aquest forum (em sembla que va ser en Xouman) que em va semblar molt interessant. No recordo molt be com funcionava, pero tenia a veure amb el pagament d'una quota (anual?) que et permetia estaviar uns euros si assisties a tots els tornejos de la lliga. Si algu la pot incorporar en aquest fil seria perfecte.

Fer canvis a la lliga implica reestructurar o gestionar de manera diferent els "bens" que ja tenim o buscar finançament. Hi ha un munt d'aspectes de la organitzacio de tornejos que valen diners ja sigui pels organitzadors o pels participants. Alguns d'ells son: la sala, els arbitres, els premis, la inscripcio, el menjar, l'aparcament, el lloc...

En la present lliga, quan ja s'hagin disputat els primers 4 tornejos, haurem tingut 4 organitzadors en 4 localitats diferents amb 4 maneres diferents de gestionar i emfocar un torneig. Sota el meu punt de vista, aquest es un fet molt positiu per la lliga. M'agradaria preguntar, si no es molt indiscret, que els 4 organitzadors posin les cartes sobre la taula per tenir una millor idea de com podem millorar els nostres tornejos d'una manera col·lectiva. La meva intencio es simplement saber amb el que podem jugar a l'hora d'organitzar tornejos des del punt de vista dels que ja n'heu organitzat algun. Segur que hi ha varies formules que fan possible tornejos ben fets. Es possible aconseguir sales gratuites ben equipades? Premis a preus raonables? Fer un conveni amb algun bar perque la gent pugui dinar rapid i be?

Si ens podeu donar informacio sobre els costs que us representa organitzar, els serveis que oferiu o que hi ha prop del lloc del torneig (restauracio, localitzacio, aparcament) i l'objectiu amb que preneu aquesta iniciativa seria genial. Aquesta informacio seria molt mes valuosa si poguessiu aportar valors a aquests costos ja que aixi sabrem de que estem parlant exactament.

NotaPublicado: 08 Mar 2010, 19:09 

Jo vaig suggerir la posibilitat de la "quota anual" però això és una cosa que es fa a unes quantes lligues a nivel espanyol. Crec que a madrid paguen 10-12 euros de quota i després tenen 2 euros de descompte a cada torneig de la lliga. La idea estava especialment enfocada a atreure jugadors de legacy: si pagant 20 euros anuals es poden aconseguir 2 euros de descompte a tots els tornejos de la LCV i la LCL, uns quants jugadors potser s'animarien a jugar.

A madrid han tingut al darrer torneig de la lliga 26 o 27 persones... es pot argumentar que ha fet mal temps, que estan cansats pel legacy i més coses, però és preocupant. Sembla clar que Legacy ha "robat" molts jugadors a Vintage, i em sebla curiòs perque Vintage te un glamour especial que cap format té, però la varietat de decks a Legacy s'emporta jugadors de Vintage, i el preu de les cartes fa que potencials jugadors de Vintage es quedin a Legacy.

Ichorid ha fet molt de mal, perque va treure el premi sense pack als jugadors més "casual", i després el Vault ha provocat que cada cop hi hagi menys baralles competitives, com ha dit el padawan. Serà força complicat portar gent nova a Vintage o recuperar els ex-jugadors, tenen poques motivacions. I a més tots ens fem grans i responsabilitats familiars fan que molts deixin Magic de banda :(

Per acabar-ho d'arrodonir m'hauré de perdre el torneig d'Igualada perquè havia reservat el 6 i vaig fer plans per la resta del mes :____ Molta sort als que aneu, té pinta que serà un torneig molt molt guapo.

NotaPublicado: 08 Mar 2010, 19:52 

Es molt fàcil i molt complicat a la vegada: El vintage està en crisis. Tot ha derivat de la restriccio de wizards del blau, han inutilitzat la varietat de baralles estancant el format a ichorid i a cualsevol deck que porti voltaic - vault. És aixi de simple, i no té cap remei a no ser que ho cambiin des de dalt. La poca assistencia es deriva d'aquest fet, ja que la gent està cansada dels pocs arquetips de baralla en el format. És cert que desrestriccions com les del gush van ser molt bèsties, però van donar al format moltes baralles diferents: gush tinker, GAT... i molts decks diferents (tot i que predomines hulkflahs), jo crec que la solucio seria que wizards desrestringeixi duna vegada cartes que donguin noves baralles amb cartes de edicions noves.

En cuant al premi per el millor unpowered està molt bé pels unpowered, però jo per exemple en principi no en donare (a no ser que la participacio sigui elevada) ja que et treu possibilitats per ficar primers premis interessants ( jo personalment he aconseguit posar 2 moxes al primer i 1 al segon, es un gran esforç economic i un gran risc si no et venen jugadors. Però m'agrada el format, i tot i que em quedi sense jugar, vull que tothom vingui al meu torneig i ho recordi molt positivament). Em sap greu pels unpowered, però si volen premis, que s'ho currin entrant al top i guanyant-ho perquè relament han quedat en la posicio, no perque sigui la millor posicio dle torneig unpowered (es una opinio una mica radical, però és el meu punt de vista, no dic que tingui rao ni que no la tingui)

Els possibles costos a tenir en compte a la hora de fe run torneig son:
1.- Sala ( depen de la zona i de la ciutat, lo ideal és pactar amb el propietari perque la cedeixi, a canvi tu aportes gent a dinar, propaganda... cualsevol cosa)
2.- Jutge : un jutge oficial cobra 100€ + desplaçament
3.- Premis: intentar buscar sota les pedres i trobar cartrons a bon preu ja que la gent entengui que és per a premi le la nostra lliga, és complicat però no impossible. (és important mantenir el valor dels premis, això fara que la gent et vingui al proxim, perque sino pensen: uf, passo d'anar fins a XXXXX perque arribi alla, siguem menos dels que diu i no hi hagi mox.)

Jo en tots els tornejos que he fet, sempre he donat el 100% del benefici en premis, perquè tot i no guanyar-hi diners, és la simple satisfacció de que la gent ha estat a gust i ha passat un bon dia jugant a magic, sortint contenta. Els beneficis ja els treuràs de vendre cartes, begudes, fundes, o cualsevol sucedani que puguis vendre.

El que si que m'agradaria recalcar, es que crec que ja que els organitzadors no poden jugar (legalment si que poden, wizards ho permet, però queda malament que l'organitzador s'endugui els premis que ell ha ficat, i a part que ell te acces a les decklists) haurien de rebre punts ocm si haguessin jugat, entre 12 i 15. Això fomentaria a que més gent s'animés a organitzarles i a disfrutar-les.

Si heu arribat fins aqui es que us heu pres la molestia a llegir la meva parrafada, aixi que gràcies!

NotaPublicado: 08 Mar 2010, 22:51 

todo lo que pones siles, es muy interessante y claramente demuestras ke es posible hacer un torneo decente sin perder dinero ( los de igualda team idem) lo que demuestra ke si uno no tira por la vertiente de ir solo a por la pasta quizas el formato tenga una pequeña oportunidad de volver a rfecuperarse.

El tema defacilitar la informacion de lo ke cuesta organizar un torneo me parece excelente!!.

Gracias , por toda la informacion ke aun ke digas ke es una parrafada ,es muy util!

NotaPublicado: 09 Mar 2010, 09:41 

Hola,

L'Adrià m'ha indicat que hi havia aquest fil en marxa. Li he fet una ullada de pressa (tampoc puc passar-me el matí sencer a la feina en un foro de magic :-( ), i us poso un parell de comentaris:

Sobre el cost d’organitzar un torneig, en Gerard ja us ha posat els 3 costos principals que suposa:
* Sala: en funció de la zona. Fora de Barna es poden aconseguir sales gratis si s’arriba a un tracte amb l’Ajuntament o amb una associació.
* Àrbitres: 100€ amb un àrbitre, 170€ amb dos (aprox.). Quan teniem tornejos de 80 jugadors, servien dos àrbitres. Amb 50 es pot tirar amb un de sol.
* Premis: En funció de lo bé que cerquis i lo generós que siguis. Em sembla que els de l’últim torneig de Cabrera em van costar 540€.

Un torneig de Magic difícilment generi beneficis (econòmics – una altra cosa és satisfacció, etc). En el meu cas, com que normalment arbitro els tornejos que organitzo i poso de premis material que m’han donat en altres tornejos, si que em surt mitjanament rentable, però en general heu de tenir en compte que un organitzador està assumint un risc a canvi d’un benefici dubtós. En aquest sentit, us haig de fer notar que moltes de les propostes que heu fet inclouen més costos per l’organitzador:
=> Abaixar el preu de la inscripció / fer descomptes per fidelitat
=> Donar millos premis als Unpow
=> Donar terres BB enlloc de peces del pack – en funció del número de terres, això esdevé més car.

Jo en el torneig de Cabrera vaig palmar pasta, per que vaig comprar premis preveient una assistència com la de les ocasions anteriors (80+) i amb prou feines vam arribar a 50. Això desanima bastant, tant per l’esforç dedicat com per el risc de perdre diners a sobre. Evidentment que cal buscar alternatives per tornar a recuperar l’assistència, però no caieu en la trampa de que ho pagui l’organitzador.

Del que s’ha comentat aqui, la idea que més m’ha agradat és la de creuar les lligues. Podríeu fer, per exemple, que els punts guanyants a la LCV contessin d’alguna manera per a la LCL, o que cada lliga tingués la seva final independent, però els premis per classificació al final de la Lliga es donessin en funció de la puntuació sumada (com el “Eternal Champion” que fan a Annecy amb la suma de les puntuacions dels dos formats). Això farà que els millors jugadors de Legacy vulguin també puntuar a Vintage.

Una altra alternativa que vaig llegir que feien a les lligues de no-recordo-on és que els premis no són fixes, sinó que es donen a escollir de una “carpeta de premis” en funció de l’assistència (com els perrachecks de tota la vida). Guanyes un torneig de 50 persones? Tens 250€ en Ligachecks. A la carpeta de premis hi hauria un mox pearl per 250 ligachecks, però també underground sea de beta per 100, per que cadascú pugui agafar la carta que més falta li faci. Caldria fer aquesta inversió inicial entre uns quants organitzadors, per tenir aquestes cartes disponibles, però podria funcionar.

La idea de les proxies, ja sabeu que a mi no m’agrada. D’una banda, per el que s’ha comentat per aquí: el que es vol és fidelitzar jugadors nous, no tenir mercenaris que venen un parell de vegades i no tornen mai més. D’altra banda, per que els tornejos amb proxies no són oficials, i per tant la DCI no prendrà part si passa res irregular; m’ho pensaria dos cops abans d’arbitrar un torneig així.

A veure si més tard puc aportar una mica més.

NotaPublicado: 10 Mar 2010, 15:58 
Referent a aquests últims posts, penso que hem de cuidar els organitzadors dels tornejos tan o més que els jugadors de vintage, per lo que en temps de crisis tots hem de sacrificar certs privilegis. Si el premi no pot ser tan sucós com anteriorment, doncs que sigui adequat al nombre de participants, per tant la fórmula dels "perraxecs" és prou bona com per evitar els riscos que suposa un torneig d'aquestes característiques.

Però tb s'hauria de fomentar la participació de la gent al vintage, tan dels nouvinguts com dels de sempre, i actualment el preu q es paga + dinar + desplaçament és elevat. Hi ha gent q no s'ho pot permetre amb els temps q corren. La reducció de la quota mensual i els descomptes als q paguin una quota anual són bones idees. Però tb crec q la lliga s'hauria de publicitar més, ja que segurament hi ha molts jugadors potencials q desconeixen l'existència d'aquesta, es podrien posar cartells avisan del dia i la hora en les tendes especialitzades, o publicitat a alguns llocs webs més visitats sense q suposi una despesa més...

A veure si entre tots podem ajudar a fer reneixer el vintage...

Nuevo tema Responder al tema  [ 49 mensajes ]  Ir a página Anterior  1, 2, 3, 4  Siguiente

Todos los horarios son UTC